12. marraskuuta 2012

olipa kerran otsikko jota en keksinyt

Tiedän että tän postauksen luettuaan monet ei tykkää musta enää ollenkaan muttamutta itseäni saan siitä syyttää kun oon netissä ruvennut tälläistä huutelemaan. Oon katellut nyt jonkin aikaa mm. fbssä miten aikuiset ihmiset valittaa, tappelee, haukkuu ja käyttäytyy muutenkin niin lapsellisesti ja aiheena tietenkin mikäpä muukaan kuin sky (=Suomen Kaniyhdistys, jos joku ei tiennyt). Ensinnäkin mietin, että mitä sky on tehnyt kaikille jotka tuolla valittavat? En vaan jotenkin jaksa uskoa että kaikille heille on tehty jotain niin suurta vääryyttä että heillä oikeasti olisi noin paljon valittamisen ja haukkumisen aihetta. Mä tiedän että ei Kaniyhdistys aina toimi niin kovin viisaasti, mutta kuitenkin. Minkä ihmeen takia aikuiset ja toivonmukaan viisaat ihmiset käyttäytyy oikeasti tällälailla? Myönnän että en ole perillä näistä asioista sitten ollenkaan mutta nyt jonkinaikaa seuranneena ja juttuja lukeneena en ole ikinä tajunnut mitä järkeä tässä touhussa on. Kaniyhdistyksenhän olisi tarkoitus olla yhdistys kaniharrastajille-ja kasvattajille, eikä tälläinen sotatanner. Musta vaan tuntuu että kaikki mikä liittyy Kaniyhdistykseen otetaan nykyään tosi negatiivisesti, ei edes yritetä ajatella tai ymmärtää. Seuraava kysymys tulee varmasti loukkaamaan monia, eikä mun ole tarkotus osoittaa tätä tietyille henkilöille mutta tämä vaan kuvaa täydellisesti mun mietteitä viimeisen puolen vuoden-vuoden sisällä tästä touhusta: Miksi yhdistystä syytetään kaikesta, vaikka vika on jäsenissä jotka ovat itse kusipäitä? Ihmisiäkin vaan ne ovat jotka Kaniyhdistyksen asioista päättävät, on ihan normaalia että ihmiset tekee virheitä. Ja vielä normaalimpaa pitäisi olla se, että virheitä ymmärreittäisiin ja annettaisiin anteeksi :)

Toinen asia mikä ärsyttää on se, kun jotkut ihmiset valittaa joka näyttelyiden jälkeen siitä, miten hallituksen kanit ovat päässeet taas kerran bis-pöydälle.. Mitä ne sille voi jos heidän kanit ovat hyviä ja hienoja? Pystyykö ihmiset tosiaan olemaan näin mustasukkasia ja kateellisia tälläisestä syystä? Yrittäisivät nyt edes olla iloisia toisten puolesta ja jos ei pysty niin olisivat edes hiljaa. Mun mielestä ainakin on todella kurjaa että hyvien kasvattajien aikaansaannoksia (kuulostipa tyhmältä :D) halveksitaan tällä tavoin. Jos omat kasvattini joskus pääsisivät bis-pöydälle olisi tosi ikävää kuulla jälkikäteen urputusta siitä ettei kani olisi sitä palkintoa ansainnut yms. Ja mä todella toivon että tuomarit oikeasti valitsevat kanit pöydällä siinä järjestyksessä miten pitääkin, eli kauneuden ja rotuihanteen mukaan, ei omistajan pärstäkertoimen.

Ja isot pahoittelut kaikille joiden mieltä pahoitin tätä tekstiä kirjoittaessa, mä todella toivon että näihin asioihin saadaan jotain tolkkua ja että ihmiset pääsee yhteisymmärrykseen asioistaan. On tosi kurjaa katsoa vierestä kun näinkin mukava harrastus on käännetty näin hankalaksi ;s Ja juu, tämähän on vasta lapsellista ruikuttaa täällä blogissa vaikka en ole perillä asioista.. Tiedän, mutta mä oon vaan niin kyllästynyt kattomaan tätä touhua. Mun tarkoitus ei ollut haukkua keitään tiettyjä ihmisiä, aiheuttaa kellekkään tahallani mielipahaa, puolustella sky:n virheitä tai mitään mutta mulla oikeesti oli nyt jonkinlainen tarve purkaa vihdoin ja viimein tää mun turhautuminen tästä asiasta. Nyt kun olen pariin kertaan lukenut tämän mun jutun läpi, niin en oikein itsekkään ymmärrä mitä järkeä tässäkään on mutta paremmin en kai pysty nyt ilmaisemaan sitä, mitä mun päässä liikkuu. Toivottavasti joku tajuaa mun pointin mitä en oikein itsekkään hahmota :d

Asiasta kottikärryyn, anteeksi tosiaan siitä kun edellisestä postauksesta on vierähtänyt jo viikko! Eipä ole mitään kummoista taimainittavan arvoista tapahtunut. Paljastettakoot nyt sen verran että uusi ulkoasu on suunnitteilla ja että uuden ulkoasun myötä muuttuu todennäköisesti moni muukin asia.. :) Ulkoasu on vain vailla lumisia kuvia joita ei nyt jostain syystä saada.. Tulisipa lumi siis mahdollisimman pian takaisin! Kuvasin tässä yksi päivä myös kanilasta pienen esittelyvideon, mutta en tiedä tuleeko se päätymään tänne blogiin ikinä. Mitäs te, tykkäisittekö kanila-videosta vai ette?

7 kommenttia:

  1. täältä ei ainaka sada paskaa niskaa, päinvastoi - hyvä teksti ja oon ihan samaa mieltä! :) tän tekstin vois melkein omaa blogii kopsaa hahha :D

    VastaaPoista
  2. Eniten mua hämmentää näissä se, että onko todellakin uudet yhdistykset vastaus kaikkeen? Ymmärrän että kaikkia ihmisiä ei yksi yhdisyts (tai mikään muukaan taho) yksinkertaisesti voi miellyttää, mutta se että ihan yks kaks yhdistyksiä oikein sikiää ja todetaan että 'paskat SKYstä, meillä on parempi yhdistys' hämmentää. Mun puolesta jokainen kuulukoon siihen yhdistykseen josta tykkää ja jonka toiminta itselle sopii parhaiten, mutta ei nää asiat näinkään ratkea. Etenkin, kun tämä lähtee siihen että paskanjauhanta eri yhdistysten välillä on melkoista...

    Se tuntuu joillekkin (ketään erikseen tarkoittamatta) olevan myös hirmuisen suuri ongelma, jos joku oikeasti nauttii SKYn tapahtumista. Kuitenkin samaan aikaan hoetaan ettei kiinnosta toisten asat. Ristiriitaista..

    On inhimillistä tehdä virheitä, mutta siihen ei ainakaan suomalainen kani-ihmiskanta kykene, että ymmärrettäisiin ne inhimilliset virheet. Se tosin vaatisi myös vastaantulemista virheiden myöntämisenä, joten kun sitä ei tapahdu, on vähän turha odottaa ymmärrystä.

    Puh, kylläpäs tulikin avauduttua :'D

    VastaaPoista
  3. Jep, muakin ihmetyttää tuo sama asia! Ja kiitti Meiju! :)

    VastaaPoista
  4. On inhimillistä tehdä virheitä, mutta miten kukaan voi olettaa, että ne annettaisiin anteeksi, jollei niitä kukaan edes anteeksi pyydä? :)

    -Noppa

    VastaaPoista
  5. ^Tässä palataan taas siihen, että kun kukaan ei edes myönnä, että joku virhe on tapahtunut.. Ei siis tarvitse edes pyytää anteeksi -> ei ole anteeksiannettavaa :D

    VastaaPoista
  6. Oikeen osuvaa tekstiä oli, ja myös tuo Donnien kommentti :) Ite ei ainakaan kauheesti uskalla missään FB yhteisöissä kertoa kommenttiaan ku ei tiiä kuka siitä sitte vetää herneen nenään...

    Ite oon ollu ihan pyörällä päästä ku en tiiä kenen puolella olis ja missä yhdistyksessä haluais olla jäsenenä. Nyt en oo missään....

    VastaaPoista
  7. Donnie, niinpä. Se myöntäminen on kovin vaikeaa. Toiset ihmiset ei kai sitten koskaan tee virheitä... Olispas kivaa olla niin täydellinen. ;)

    -Noppa

    VastaaPoista