3. marraskuuta 2012

heipodei

En oo pitkään aikaan kertonut kunnolla kanien kuulumisia, joten tässä tulee taas tylsä, pitkä ja kuvaton kuulumis-postaus! Varmasti suurimman osan mielestä tämä on mielettömän ärsyttävä ja kuolettavan tylsä mutta mulla on vaan joku kummallinen tarve kirjotella tällänen säännöllisin väliajoin :D

Kaneilla alkaa olla karvanvaihdot ohitse (oh thank god) ja oon oikein yllättynyt miten kivat turkit kaikilla on! Etenkin Hohto näyttää nyt juuri sellaselta millaisen mä haluisin hermeliinin olevan, en tiedä onko mulla ihan vääränlainen silmä hermujen suhteen mutta Hohto on niin jätte-hieno :') Winnykin on vaihtanut tosi kivan karvan, mutta sillä on taas joku myöhäinen teini-ikä käynnissä.. Winnyllä tosiaan on välillä sellasia kausia milloin se on tosi kiltti ja ihana sylipupu ja välillä se taas on ihan kamala riiviö, hyökkii käteen yms. Mutta sellainen se pikku hulivili on, niin ihana mutta silti niin ärsyttävä :3
Nappi ja Isa ovat muuttaneet tallilla "hevosten puolelle" johon rakensin jo kesällä komppareista aitauksen. Kaksikolla oli siis ennen oma huone, mutta se oli sen verran pieni eikä siellä ole minkäännäköistä lämmitystä, ei ole kyllä hevostenkaan puolella mutta se pysyy lämpöisenä kun hevoset ovat siellä. Talveksi vaan pitää hankkia sinne eristävä koppi.. Paappaaa.
Eilen illalla sain kuulla että oli eilen oli viimeinen ilmopäivä Äijälän näyttelyihin, eli ne jäävät väliin. Harmittaa kun olisin saanut ekaa kertaa oman kasvatinkin eli Ginan ulkomuotoon sinne :d Seuraavat "kunnon näyttelyt" ovat siis Jyväskylän LU tammikuussa, huhhuh silloin on jo vuosi 2013! 24. tätä kuuta ollaan tosin tulossa Lapualle EPJY:n näyttelyihin petteilemään jonkinmoisella jänislaumalla, tavalliseen tapaan katson vasta näyttelyaamuna jänöt mukaan ja ilmoan jälki-ilmolla. Nyt näyttää siltä että mukaan lähtee Gina, Hohto, Biel ja ehkä Isa, Winny ja Amirakin. Okei en ehkä noin paljoa ota mukaan vaikka tekisi mieli, kukkaro ei vaan tykkää rahat meinaa olla melko vähissä mm. mopokortin takia. Jospa äiti suostuisi sponssaamaan taas.
Mitäköhän muuta? Kanila on muuttunut jonkin verran viime aikoina ja mulla on ollut jo pitkän aikaa tarkoitus ottaa siitä muutama kuva ja laittaa tänne, mutta arvatkaa vaan oonko mä muistanut? Empä tietenkään. Oon ihmeellisen tyytyväinen tuohon nykyiseen järjestelyyn vaikka se onkin melko ahdas mun komppari-viritelmien ansiosta, yleensä keksin järjestyksen vaihdon jälkeen kamalasti vikoja ja oon heti seuraavana päivänä vaihtamassa järjestystä uudestaan.. Toivottavasti pystyn pitämään tämän järjestyksen nyt jonkinaikaa, kun keväällä tulee useampi poikue niin sitten pitää kyllä keksiä jotain muuta mutta se on sitten sen ajan ongelma. Poikueista tuli mieleen että Amira ja Gina ovat vaan niin tosi kiva kaksikko että mä todella toivon että ne pysyy kavereina vielä aikuisinakin. Oon vähän miettinyt että jos tekisin samalla tavalla kuin Jatta eli että niille teettäisi samaan aikaan poikueet ja pitäisi ne silti yhdessä, ryhmäkasvatukseksi sitä taidetaan hienommin kutsua? En kuitenkaan tiedä onko tuo kamalan viisasta jänisten tempperamentilla, mutta aika näyttää miten teen noiden neitosten kanssa :) Samaan aikaan poikueet teetän Ginalla ja Amiralla joka tapauksessa, mutta se vaan että uskallanko pitää ne yhdessä muksujen aikana.

Eipä muuta tällä kertaa, tulipa pitkä! Toivottavasti edes joku jaksoi lukea :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti