26. maaliskuuta 2013

saanen esitellä: minä

Rupesin miettimään tätä tehdessäni että en ole kertaakaan esitäytynyt kunnolla tätä blogia kirjoittaessa teille, joten tässä tulee paljon toivottu omistajan esittely! Tuntuu kyllä kieltämättä hassulta kirjoittaa itsestään pitkä teksti mutta nojaa :D

Nimi on siis Sanni jos joku ei vielä sitä tiennyt, olen -97 vuosimallia oleva tyttö pienestä peräkylästä eli Alavudelta. Käyn tällähetkellä ysiluokkaa ja ens syksynä tarkoituksena olisi suunnata lukioon. Miksikö valitsin lukion? Lukio tuntui paremmalta vaihtoehdolta mulle, sillä amiksesta en löytänyt itselle sopivaa alaa ja lukiossa on hyvin aikaa miettiä vielä että mikä musta oikein tulee isona koska itse en sitä vielä tiedä. Haaveammattina mulla on eläinlääkäri, lentoemäntä, ala-asteen -ja lastentarhan opettaja sekä jostain kumman syystä mua kiinnostaisi myös tatuoitsijan hommat. Ihmiset jotka eivät mua tunne niin hyvin saavat aina musta sellaisen käsityksen että olen kamalan ujo ja hiljainen mutta kunhan muhun vaan tutustuu niin olen välillä vähän liiankin äänekäs ja vilkas. Koulussa lempiaineet on kuvis, köksä, englanti ja joskus jopa ruotsikin. Mä en kuitenkaan koe olevani mikään kovin hyvä tai aktiivinen oppilas, lukeminen ei ole koskaan oikein jaksanut innostaa ja mä olenkin ollut aina kovin laiska sen suhteen. Sen huomaakin sitten taas arvosanoista ja todistuksesta joissa ei kamalasti hurraamista ole. Toivottavasti saan lukiossa vähän tsempattua itteeni ja alotan oikeasti tekemään jotain töitä koulun eteen.

Kuten moni teistä jo tietääkin, ovat eläimet lähellä mun sydäntä ja meillä on ollut aina lemmikkejä enkä voisi kuvitella asuvani ilman yhtään eläintä. Lemmikkeinä on kanien lisäksi nykyään 3 koiraa, 2 kissaa, 2 marsua, 3 hiirtä, lisko sekä 2 hevosta. Asun siis maalla ja vanhemmillani on maitotila, lehmiä löytyy about 200. Ite en ole lehmistä kiinnostunut, eikä mun tarkoitus ole jäädä maatila-alalle töihin kuten jo aikaisemmin kerroinkin. Perheeseeni kuuluu kamalan suuren lemmikkilauman lisäksi iskä, äiti, veli ja 3 pikkusiskoa.


Kanien lisäksi mun harrastuksina on ratsastus, piirtäminen. Ehkä myös kuvaamisen ja bloggaamisen voi luokitella harrastukseksi? Piirrän ja kuvaan lähinnä eläimiä, yleensä hevosia ja kaneja. Olen käynyt 8-vuotiaasta asti kuvataidekoulussa, jonka viimeinen vuosi mulla on nyt menossa ja edessä on lopputyön teko. Valokuvausta en ole "harrastanut" vielä kovin pitkään enkä voi sanoa olevani mikään erityisen hyvä siinä. Kuvailen Canon 550D ja 400D-kameroilla, putkena käytän melkein aina 0.45m/1.5ft 18-135 mm ja joskus satunnaisesti ihan perus 18-55mm.

Ratsastusta mä taas olen harrastanut jo pitkään ja tallista löytyyki myös kaksi omaa hevosta. Omilla hevosilla kuitenkin harrastan nykyään todella vähän, käyn toisella tallilla säännöllisesti tunneilla ja kisailen sitten niillä hevosilla. En kisaa paljoa (tällä hetkellä en yhtään), ja tarkoitus oli hankkia oma kisaheppa itselle mutta tällä hetkellä en usko että aika tai oma motivaatio riittäisi kolmannen hevosen hoitoon.

Mä rakastan myös todella paljon matkustelua, etenkin Espanja kiehtoo mua todella paljon. Sen maan kulttuuri, ihmiset, paikat ja kaikki on vaan jotain niin ihanaa! Mun haveena olisi päästä sinne vaihto-oppilaaksi joskus ja tietenkin vaikka asuakkin siellä sitten aikuisena, myös britteihin olis tosi hienoa päästä vähän pidemmäksi aikaa! Oon käynyt Espanjassa useita kertoja ja sinne on aina yhtä mukava palata. Espanjassa tulee käytyä usein iskän laskuvarjo-harrastuksesta johtuen ja me mennäänkin aina Kataloniaan, Empuriabravaan jossa on Euroopan suurin laskuvarjohyppy-keskus. Haaveena olisikin mennä itsekin ensi kesänä laskuvarjohyppy-kurssille! Iskä on hyppinyt laskuvarjolla koko mun elämän ajan ja oon päättänyt jo ihan pienenä että aloitan hyppimisen heti vaan kun ikää on eli nyt, hullua touhuahan tuo on mutta ihan mahtavaa :') Tuosta huolimatta mun lempipaikka Espanjassa on silti ehdottomasti Barcelona. Se on todella ihana kaupunki mutta ehkä myös osasyynä on se että Barcelona mun lempijalkapallojoukkueen, FC Barcelonan, kotikaupunki. Jos joku yhtään teistä jalkapallosta tietää niin Barcahan on kaikista paras joukkue parhailla pelaajilla ;) Messi, Iniesta, Villa, Xavi, Piqué, Puyol.. Tästä päästiinkin sitten sopivasti jalkapalloon joka sekin on mulle jonkinlainen intohimo, olen nimennyt ja tulen nimeämään uroskasvattejani Barcelonan pelaajien mukaan (Okei, toistaiseksi vasta yhden poikasen mutta ymmärsitte pointin? :D). Pelasin itse jalkapalloa useamman vuoden kunnes lopetin, nykyään vähän kaduttaa että menin lopettamaan mutta taidan olla parempi katsomaan jalkapalloa kuin pelaamaan sitä itse. Mä olen siis vannoutunut penkkiurheilija :D Noh kuitenkin, seuraan aika aktiivisesti jalkapalloa, etenkin silloin kun Barca, Espanjan tai Argentiinan maajoukkue pelaa. Suomalaista futista ei tule koskaan katsottua sillä suoraansanottuna en pidä siitä enkä pidä suomalaista jalkapalloa kovin hyvänä (Tämä on toki vaan mun oma mielipide!). Jalkapallosta voisin jutella vaikka maailman ääriin mutta ehkä tämä riittää sillä näyttää muutenkin uhkaavasti siltä, että tästä on muutenkin tulossa oikea romaani :D



Ja sitten viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisimpänä siihen tärkeimpään asiaan mulle, eli kavereihin: Omistan maailman rakkaimmat, ihanimmat ja töhöimmät ystävät! Kaikkea mukavaa keksitään yhdessä, ei ehkä aina niin kovin järkevää tai viisasta mutta hauskaa meillä ainakin on. Nämä kaikki ihanat ihmiset vaan ovat mulle mielettömän tärkeitä <3 Kuvia en kavereistani tänne viitsi laittaa koska melkein kukaan ei edes tiedä että kirjoittelen tätä blogia.

Huh-huh kun tätä tekstiä tulikin paljon ( ja vieläpä musta itsestäni, tuli kamalan itserakas olo xd), näköjään innostuin taas kirjoittamaan oikein kunnolla joten pahoittelut siitä. Nyt te toivottavasti saitte jonkinlaisen käsityksen millainen ihminen täältä ruudun toiselta puolelta kirjoittelee. Jos haluatte vielä kysyä jotain tai jokin kiinnostaa niin laittakaa vaan rohkeasti kommenttia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti